Re: [Linux] debian sarge ve turkce

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Mon 18 Apr 2005 - 07:40:00 EEST

Merhaba,

On Fri, 2005-04-15 at 15:00 +0300, Aydin Ustun wrote:
> Debian Sarge yi kurmaya calisiyorum. Su anda Almanya da oldugum icin
> net kurulumunda mirror i almanya olarak sectim. Fakat msttcorefonts ve
> oteki bazi paketlerin kurulumunu yapamadim. /etc/apt/source.list
> dosyasinda de ye karsilik gelen yerlere tr yapmama ragmen sorun
> cozulmedi. Paketlerin bulunamadina dair aciklamalar veriyor. Su anda
> masaustunde turkce karekterleri kullanamiyorum.

Bildiğim kadarıyla msttcorefonts paketi non-free
içerisinde. /etc/apt/sources.list dosyanızdaki:

        deb http://mirror.host.com/debian/ unstable main

gibi birşey olan satırı:

        deb http://mirror.host.com/debian/ unstable main non-free contrib

olarak değiştirin. Türkçe karakterler konusunda ise Bitstream Vera
yazıtipleri yeterli olmalı. Sorun klavye düzeninizle ilgili olabilir
"setxkbmap tr" gibi bir komut klavyenizi Türkçe/Q yapacaktır.

İyi eğlenceler,

--
.O.
..O   Enver ALTIN                   |   http://skyblue.gen.tr/