[Linux] dns subdomain'leri bulmuyor...

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Sat 16 Apr 2005 - 10:27:39 EEST

Merhaba,

cok-kolay.com alan adının altında kullandığım alt alan adlarına (ornegin
yildiz-seyret.cok-kolay.com ) iki gündür ulaşamıyorum. Bu alt alan
adlarını hosting'in kendi Cpanel yönetim panelinden oluşturuyorum. O da
bir şekilde alt alan adını bir altdizine yönlendiriyor (ornegin
cok-kolay.com/yildiz-seyret/ -ki bu şekliyle sorun yok) . Başta
çalışıyordu, bir hafta öncesine kadar, şu aralar düzgün çalışmıyor.

Bu arada DNS olarak başka sorunlar da yaşıyorum. Google bile, bazen ilk
seferde bulunamıyor, ikinci üçüncü refresh'den sonra bulunuyor. Bu durum
arada düzelip, arada tekrar bozuluyor. Bağlantım ADSL, kullandığım linux
SimplyMepis, internet göstericim Mozilla.

Benim merak ettiğim, bir yerlerden benim kendi yapabileceğim bir ayarla
bunlar aşılabilir mi? Mesela "şu DNS iyi çalışmıyor bu çalışıyor, şu
config dosyasına bu IP'yi ekle" gibi bir şey olabilir mi? Yoksa tamamen
benim bilgisayarın dışında nedenlerden kaynaklandığı için, benim
yapabileceğim bir şey yok mu?

Şimdiden teşekkürler,

Özer Tayiz.