Re: [Linux] windows xp yeniden kurdum mandrake linux a erişemiyorum

From: Necati DEMiR (ndemir@demir.web.tr)
Date: Tue 12 Apr 2005 - 13:27:41 EEST

>Windows xp ve mandrake yüklü makinamda windowsu yeniden kurmak zorunda
>kaldım. Dolayısıyla Mandrake linux a erişemiyorum. Açılışı grub ile
>düzenlemiştim. Bu gibi durumlarda sistem çalışırken grub ya da lilo yu
>yedekleyip yeniden yükleme gibi bir şey var mı acaba?

Herhangi bir live cd ile ya da herhangi bir linux başlangıç cd(rescue
system modunda) si ile sistemi başlatın. Sonra da sisteme chroot olun.
#chroot /dev/hdax ---> x sizin linux u nereye kurduğunuzu gösteriyor
efendim sonra da grub u kurun
#grub-install /dev/hda
Bu işlem biraz uzun sürebilir. İşlem birince çıkın.
#exit
Daha sonra da makinanızı yeninden başlatın
#shutdown -r +0

Evet işlem bitti, makina tekrar açıldığında grub ekranını görmeniz lazım.

Hadi Kolay Gelsin...