Re: [Linux] E/H ve Y/N sorunu

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@belgeler.org)
Date: Tue 12 Apr 2005 - 02:43:01 EEST

Selam,

Bu sorun, libc'nin tr_TR dosyasında YTL ile ilgili değişiklik sırasında
E/H'a Y/N harfleri eklenerek düzeltildi. CVS'den yeni dosya alınıp,
tr_TR ve tr_TR.UTF-8 yerelleri yeniden üretilirse bu sorun ortadan
kalkacaktır.

Derleme işlemi:
http://sources.redhat.com/cgi-bin/cvsweb.cgi/libc/localedata/locales/tr_TR?cvsroot=glibc
adresinden tr_TR dosyasını alın.
İşlemleri root kullanıcısı olarak yapacaksınız.
localdef seçeneklerinde kullanılan dosyaların yerlerini
# localedef --help
yazarak öğrenebilirsiniz. Benim için bunlar:
Karakter eşlemler için sistem dizini: /usr/share/i18n/charmaps
                 Repertuvar eşlemler: /usr/share/i18n/repertoiremaps
        Dil karakteristikleri dizini: /usr/lib/locale:/usr/share/i18n
CVS'den aldığınız tr_TR dosyasını /usr/share/i18n/locales/ dizinindeki
dosyanın üzerine kopyalayın ve yerellerle ilgili dizinleri
(/usr/lib/locale/tr_TR ve /usr/lib/locale/tr_TR.utf8) silin.
libc bunlar varsa üzerlerine yazmaz. Sonra da bunları yeniden
üretin:

# localedef -v --force -i tr_TR -f ISO-8859-9 tr_TR
# localedef -v --force -i tr_TR -f UTF-8 tr_TR.utf8

/usr/lib/locale/tr_TR ve /usr/lib/locale/tr_TR.utf8 dizinlerinin
üretilip üretilmediğine bakın. --force ne olursa olsun üretilmesini
sağlar ama siz yine de bakın :-)
Üretilmişse sistemi yeniden başlatın.

Geridönüşlerden anladığıma göre bazı sistemlerde komutun şu şekilde
verilmesi gerekebiliyormuş (tabii yerel dizinlerinin /usr/lib/locale
dizininde olduğunu varsayarak):

# localedef -v --force -i tr_TR -f ISO-8859-9 /usr/lib/locale/tr_TR
# localedef -v --force -i tr_TR -f UTF-8 /usr/lib/locale/tr_TR.utf8

Esen kalın,
Nilgün

Pazartesi 11 Nisan 2005 23:22 sularında, Emre Kadıoğlu şunları yazmıştı: