[Linux] usb Webcam

From: Recep KIRMIZI (rkirmizi@gmail.com)
Date: Fri 08 Apr 2005 - 21:48:16 EEST

Aylar oldu windows yüzü görmedim hiç şikayetçi değilim fakat ben
gurbette yaşayan bir öğrenci olarak babamıda aylardır goremiyorum çünkü
usb web kameramı bir türlü tanıtamadım. PC'de bir Bt878 chipsetli tv
kartım var ve gnome-meeting'de video aygıtı olarak onu gösteriyo. bir
sürü howto okudum fakat muaffak olamadım usb web kameramı nasıl
tanıtabilirim

Kamera Markası: AKITA Web-Cam 100k
Made in taiwan :(

Isletim sistemim Debian Sarge 3.1
çekirdek sürümüm: 2.6.8-2-686
usb modullerim yüklenmiş durumda diğer usb aygıtlarım (bluetooth, flash
disk) sorunsuz çalışıyor.

lsusb yazdıgımda aşagıdaki cıktıyı alıyorum

rkirmizi@www:~$ lsusb
Bus 002 Device 002: ID 0923:010f IC Media Corp. SIIG MobileCam
Bus 002 Device 001: ID 0000:0000
Bus 001 Device 001: ID 0000:0000

Ve son olarak eğer bu kamera ile olmazsa Yeni bir webcam alacagım ne
önerirsiniz. Benim aklımda Apache Web-Cam var. Fakat bir türlü test etme
şansım olmadı aranızda kullanan varmı? Linux ile ondada sorun cıkar mı?

--
Saygılarımla... Recep KIRMIZI