Re: [Linux] Ubuntu 5.04 prewiew ve kernel panic

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@belgeler.org)
Date: Wed 06 Apr 2005 - 21:56:20 EEST

Çarşamba 6 Nisan 2005 12:07 sularında, Atilla ÖNTAŞ şunları yazmıştı:
> cevabınız için teşekkür ederim.sorunun nereden kaynaklandığını tam
> anlayamadım.initrd.img oluşturursam bu sorun çözülür mü?Cevabınızı
> bekliyorum.

Selam,

Çekirdek yüklenirken bazı modülleri dosya sisteminden okur, ama
dosyasistemini tanımlayacak modülü tanımadığı bir dosya sisteminden
okuyamaz. Bu nedenle, dosya sistemini çekirdeğe tanıtacak modül
ya çekirdeğe gömülü olarak derlenir ya da bu modül ayrı bir
dosyasistemi dosyasına konur. initrd.img dosyası aslında çekirdeğin
öntanımlı olarak tanıdığı küçük bir dosya sistemidir ve modül bu
dosya sisteminde bir dosyadır.

Esen kalın,
Nilgün