[linux-baslangic] x window'un modül yükleyememe problemi

From: azer (ademir_rock@yahoo.com)
Date: Sat 25 Sep 2004 - 03:05:49 EEST

arkadaşlar meraba,

ben yine x window problemi yaşıyorum. bu problemler yüzünden de linuxla doğru düzgün ilgilenemiyorum. bu iş bi hafta önce oldu. ama evde internetim olmadığı için yazamıştım neyseki şimdi var.

x window yine açılmıyor. şimdiki hata şu :

( EE ) Failed to load module "pcidata" ( module does not exist, 0 )

Fatal server error :
Unable to load required base modules, Exiting...

Bunun üzerine pico'yla XF86Config'i açtım. modüllerle ilgili bi section var, şunlar yazıyor :

Section "Module"
Load "dbe"
Load "extmod"
Load "glx"
Load "record"
Load "freetype"
Load "type1"
End Section

ben de "acaba önceden 'Load "pcidata"' diye bi satırda mı vardı da ben mi sildim" ya da "dur bi deniyim" diyerekten

Load "pcidata"

satırını bu section a ekledim. yendien başlattığımda baktım hiç bi değişiklik yok, ben de eski haline çevirdim.

kullandığım dağıtım redhat 9, önceden de fontlarla ilgili olarak x server açılmıyodu da fstab'da mount ettiğim ntfs disk bölümlerindeki utf8 charset seçeneğini kaldırınca düzelmişti( sorunu utf8 yaptı demiyorum ama kaldırınca düzelmişti ).

bu sorun nasıl çözülebilir??

yardımcı olursanız sevinirim.
iyi geceler.