[linux-baslangic] Re: ADSL ile Server kurmak

From: Namik Sari (grup@gnoft.com)
Date: Thu 23 Sep 2004 - 10:22:37 EEST

ADSL uzerinde caliscak bir server kurabilirsiniz.

Adamakilli, Mantikli bir calisma icin,

- ADSL modeminizi Bridge Modunda calistirmalisiniz
- Linux makinaniz uzerinden pppoe ile ADSL baglantisi kurmalisiniz.
- Internete erisecek diger makinalarinizi linux uzerinden cikarmalisiniz.
- Iptables, Snort, Portsentry gibi yazilimlarla guvenligi saglamalisiniz.
- Statik IP edinmelisiniz.

ADSL modemler uzerindeki portforward, DMZ, Virtual Host vs gibi ozellikleri
kullanarak yapilan islemler gecici ve basit gorunen kotu cozumlerdir.

Namik SARI