[linux-baslangic] Re: X.Org 6.8.1 & Composite Extensions

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Tue 21 Sep 2004 - 15:17:01 EEST

Merhaba,
On Tue, 2004-09-21 at 14:48 +0300, Alper KANAT wrote:
> Pencerelere gölge efekti veriliyor da bunu yaptığım zaman CPU
> kullanımı çok artıyor ve bilgisayar yavaşlıyor. Bunun bir ç
özümünü
> bilen var mı ?

Composite extension, henuz deneysel. Dolayisiyla bircok grafik kartinda
duzgun calismayabilir, ve sonuc olarak CPU'ya yuklenebilir.

> Bir de pencereleri transparan yapma olayını tam olarak anlamadım ?
> transset komutuyla birşeyler yapıyoruz ama tam olarak anlayamadım n
> yapacağımı... Google'da adam gibi bir döküman da bulamadım bu
 konuyu
> tam olarak anlatan.... Yardımcı olabilecek biri var mı ?

http://freedesktop.org/pipermail/xorg/2004-August/

FreeDesktop/X.org listesinin 2004-Agustos arsivinde Composite extension
ve ARGB visuals hakkinda cok fazla bilgi bulacaksiniz.

Bu konuda belge eksigi var gercekten, fakat deneysel ve bir sonraki
surumde nasil olacagi tam bilinmeyen bir ozelligi dokumante etmek de cok
anlamli degil. Bu extension bildigim kadariyla X.org ABI stability
kapsaminda degil.

Iyi eglenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part