[linux-baslangic] Re: php-html-editor

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Fri 17 Sep 2004 - 16:46:41 EEST

Selamlar...

> Merhaba,
>
> Fri, 17 Sep 2004 16:05:36 +0300 tarihinde "Ayhan BARIS"
> <abaris@oyaktur.com.tr> soyle yazdi:

> Otomatik tamamlama ozelligi bircok kisiye cok hiz katiyordur eminim, Linux
> altinda calisan ve ozgur bir yazilim olan Quanta'da da var bu ozellik.

> Boyle bir kisisel ihtiyac/zorunlulugunuz olabilir ama ben hala bunun bir
> Linux listesi ile ilgisini anlayamadim.

Belki wine ile filan kullanilabiliyor olabilir mi acaba ? Hani
zorluyorum kendimide.. Bir dakka.. Niye tutuyorum ki ben dilimi..

MS uzerinde yazdiginiz/yazacaginiz PHP kodundan pek bir fayda beklememek
gerekir. Oncelikle, MS'nin DOS'tan mirasi <Ctrl-M> olayi kafayi utuler.
Sonrasinda siz yazarken uc bes satir VB ogrenmis bir laz usaginin
yazdigi virus size halay cektirmeye ugrasabilir. Bilimsel olarak
ispatlanmistir ki, halay cekerken yazilan PHP kodu duzgun
calismamaktadir. Dahasinda Windows her an sizin buyuk bir istiyakla
saatlerdir yazdiginizi gorup "Dur suna bir kiyak yapiyim de dinlensin"
diyerekten doyumsuz bir deniz manzarasi sunmaya cikabilir. Elbette
0028:XXXX segmentinde gizlenmis olan bazi kotu niyetli kodlar bu
durumdan geriye donememenize ve yazdiklarinizin gume gitmesine sebep
olabilir.

Bu sekilde 1MB boyunda bir mesaj yazilip, Windows altinda PHP kodu
yazmamak gerekliligi ifade edilebilir. Ama 1.01 MB isterseniz bu zor
istir, cunku cogu SMTP duzenegi 1MB'tan buyuk mesajlari kabul
etmeyebilir..

Demek ki, PHP kodu yazmak gibi mail yazmak iside incelikleri olan bir
istir. Ve en buyuk sirrida bir tasarim toplantisinin ardindan mesajlara
cevap yazmamak olmaktadir. Aksi halde bu meselde de goruldugu gibi
catacak bir seyler aranip, demlikte kalan son cay'i kaptirmak tehlikesi
hasil olabilmektedir..

Meren, cay bitmeden kapalim hoca, acele edin..

Saygi ve sevgiler...