[linux-baslangic] Re: SUSE 9.1 ve kilitlenme

From: Umit Bozkir (bozkiru@bunalmis.com)
Date: Fri 17 Sep 2004 - 01:28:40 EEST

16-09-2004 Perşembe günü saat 18:26 sularında, K. Taylan ZEYREK dedi ki:
> evet aynen bendede oluyor. oneride bulunacak arkadaslar icin bende
> sorunumu anlatmak istedim;
> deneme amacli kurdugum SuSE 9.1 herhangi bir program calismamasina
> ragmen KDE icerisinde
> ekran koruyucu devreye girdikten 10dak kadar sonra kilitleniyor. ancak
> ben mouse ve klavyeden herhangi
> bir tepki alamiyorum. her seferinde makinayi kasadan resetlemek zorunda
> kaliyorum.
> Konfigurasyon; P4 1,7Mhz 512Ram

 Merhaba
 Tam emin degilim ama ramlerinizin yerlerini (Benzeri bilgiler icin
anakart kitapciklarina bakabilirsiniz) ya da kendilerini degistirmeniz
gerekebilir.Ornegin elinizde 2x256 toplam 512 mb ram varsa bunlari ard
arda degil de slotlara takili ramler arasinda 1 tane bos slot kalacak
sekilde takmaniz donma/kilitlenme meselesini cozebilir.
Yani :
1.slot : 256 ram
2.slot : bos
3.slot : 256 ram
..
..
 Tek parca 512 mb ram varsa (var mi gercekten:)) memtest86 vb
programlarla ramlerinizi kontrol edebilirsiniz (Ramlerin saglam
oldugundan emin olmak onemli).
Bunlarin yanisira daha fazla bilgi vermeniz gerekebilir : Anakart (genel
anlamda donanim) marka/model,kernel (cekirdek) surumu,loglar,sizin cozum
icin yaptiginiz denemeler (Ornegin diger dagitimlarla -Knoppix- ya da
diger isletim sistemleriyle ayni durum olusuyor mu?).

*Sanirim bu ramlerin yerini degistirme mevzusunda anahtar kelime
frekanslardi ama tam ustune gitmedigim bir konu oldugundan kesin
konusmam dogru olmaz.Benden daha bilgili,tecrubeli insanlar elbet
vardir.

*Ben burada anlattiklariniz uzerine ramler ve genel anlamda donanimdan
suphelendim (Donanim firmasiyla gorusmeniz yararli olabilir) ama sizin
sisteme nasil bir mudaheleniz oldugunu bilmedigimden daha fazla bilgi
vermeniz ise yarayabilir.
Kolay gelsin.