[linux-baslangic] Re: mount islemi ?

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Sun 12 Sep 2004 - 14:45:00 EEST

On Sun, 2004-09-12 at 17:30 +0300, fatih wrote:
> Merhabalar,
Merhaba,

> TurboLinux kurdum ve kullanmaktayim. Kurulum esnasinda tanimladigi ve
> acilislarda otomatik mount ettigi windows partisionlarimi (ntfs) yazmaya
> acik sekilde mount etmek istiyorum. Suan sadece okuma ve calistirma
> hakki ile mount ediliyor ve linux partision'imdan ntfs'ye dosya aktarimi
> yapamiyorum.

Bildigim kadariyla Linux cekirdeginin en son kararli surumu olan
2.6.8'deki NTFS dosya sistemi modulundeki yazma destegi henuz deneysel,
yani guvenilir degil. Dolayisiyla ontanimli olarak bircok dagitim,
cekirdegin derlenmesi sirasinda NTFS dosya sistemine yazma ile ilgili
bolumleri kapatiyor.

Sonuc olarak, eger elinizdeki dagitim icerisinde fazladan bazi
yazilimlar yoksa, kutudan ciktigi hali ile NTFS dosya sistemine veri
yazamazsiniz.

> sorum su, acilista mount etme islemini yaptiran dosya hangisidir? Bu
> dosyada ne gibi bir degisiklik yaparak acilista ntfs partisionlarin
> yazmayada acik hale gelmenisi saglayabilirim?

Aradiginiz dosya, /etc/fstab dosyasi. Bu dosyanin nasil kullanilacagini
ogrenmek icin bir terminal penceresi acip:

        man fstab

komutu verin.

NTFS dosya sistemlerini yazmaya acik bicimde kullanmak icin benim
bildigim en guvenilir yol Captive:

        http://www.jankratochvil.net/project/captive/

Iyi eglenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part