[linux-baslangic] Re: postgre sql 8 dogal windows destegi

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Tue 07 Sep 2004 - 10:11:04 EEST

Merhaba,

On Tue, 7 Sep 2004, Fuat Altun wrote:

> Merhabalar,
> postgre sql 8 de dogal windows destegi varmis.
> Dogal windows destegi ne demek?

(postgre sql -> PostgreSQL)

Evet var. PostgreSQL daha önceden Cygwin (http://www.cygwin.com)
emülasyonu ile çalışıyordu NT çekirdekli işletim sistemlerinde. Bu,
emülasyondan kaynaklanan sorunları da beraberinde getiriyordu.

Şimdi, .exe şeklinde dosyalar var. Kendi kurulum programı var. Yani
emülasyonsuz çalışıyor Windows üzerinde (2000,XP ve 2003 üzerinde. NT SP
6(7 de olabilir, emin değilim) kurulu olduğunda çalışma olasılığı var ama
bu bir risk).(Hoş, Windows'un kendisi ayrı bir risk ;) ) Windows'ün diğer
sürümleri (95,98,ME...) PostgreSQL'i çalıştırmak için gerekli altyapıya
sahip değil...

> Bir uygulama windows uzerinde ne sekilde calisinca dogal windows uygulamasi
> olur veya ne sekilde calisiyorsa dogal windows uygulamasi olmaz?

Eget cokerse cok dogal bir windows uygulamasi olur :-)

--
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org				devrim.gunduz~linux.org.tr