[linux-baslangic] Re: slave dns

From: Erhan Ekici (erhan@uzem.itu.edu.tr)
Date: Mon 06 Sep 2004 - 22:38:57 EEST

Merhabalar...

Murat wrote:

>dokumanlardan slave dns kurdum. named.conf a domain adını yazıdıgımda
>/var/named dosyasına masterdns deki dosyaları kopyalıyor.
>
>ancak yeni bir domain olusturmak istersem master dnsde named.confa ekliyorum
>fakat aynısını slave deki named.conf dosyasına eklememmi gerekiyor. slave
>ekleme yapmadan named.conf taki bilgileri master dan alamazmı ?

BIND sunucusunda bulunan named.conf dosyasi bilimum ayarlarin yaninda o
sunucunun hangi
alanlar (zone) icin master, hangi alanlar icin slave, hangi alanlar icin
forward vs sunucu olacagini belirler.

Yani A sunucusu abc.com alani icin master iken def.com alani icin slave
olabilir. B sunucusununda "abc.com" alani icin slave "def.com" alani
icin master oldugunu dusunelim.Bu durumda siz A sunucusunda "abc.com"
zone dosyalarinda bir degisiklik yaparsaniz, bu zone dosyasindaki
"refresh" degeri kadar zaman icinde A sunucusu bu degisikligi B
sunucusuna ("abc.com" icin slave olan) iletir. (notify ayarlari vs). B
sunucusunun master oldugu "def.com " zone dosyalarinda bir degisiklik
yaparsaniz da ayni sekilde zone dosyasinda belirtilen "refresh" degeri
kadar zaman icinde B sunucusu bu degisikligi A sunucusuna yansitir.

Kisaca master,slave ve forward sunucu zone'lar icindir.

DNS sunucusunun named.conf dosyalari kendilerine ozeldir. O dosya
araciligiyla dosyanin uzerinde bulundugu sunucunun hangi alanlar icin
master, hangi alanlar icin slave olacagini belirtiriz.

iyi calismalar,
Erhan Ekici