[linux-baslangic] Re: remote desktop?

From: Erkin Tek (erkintek@yahoo.com)
Date: Fri 03 Sep 2004 - 23:50:32 EEST

winaxe
bir programı çalıştırmak için, mesela xterm olsun, ssh
ile girip
"xterm -dispay:10.0.0.10:0.0 &"
demen gerekiyo. Düm desktop'u değil sadece o programı
gösteriyo. Yani xp'deki gibi bir olay değil. Ve bu
destek Xwindows'un çalışma sistemi sayesinde!
(Xwindows'da program server oluyo, Xwindows Client.
Default olarak atanmış değerleri sen remote'a
yönlendirincede remote'ta uygulama çıkıyo. Gerçi
windowsta bu sistemi, farklı bir şekilde yorumlayıp
tcp/ip kullanmadan bir programın pencere oluşturmasını
sağlıyo ama orjinal hali böle. -Delphi ile uğraşırken
neden container, sonra ondan başka bir sınıf, sonra
başka ve sonra button sınıfı tanımladıklarını merak
ederdim. ODTU kütüphanesinde (çok seviyom) bir kitap
buldum artık bendiyim 90 siz diyin 85'den kalma. X
windows üzerinde programlamayı anlatıyo. Valla
oturdum, okudum kitabı, MSWindows'u anladım! )

Port olarak Xwindows 6000 kullanır.
www.winaxe.com'dan free versiyon, 30dakkalık kullanım
 veriyo.