[linux-baslangic] ntfs okuyamama - çalıştıramama

From: azer (ademir_rock@yahoo.com)
Date: Thu 02 Sep 2004 - 10:55:49 EEST

meraba,
ben geçen hafta size ntfs formatlı disk bölümünü linuxtan mount edebilmeyle ilgili bişeyşer sormuştum. bi arkadaşın verdiği adresten( sourceforge.net heralde ) gerekli rpm paketini indirip kurdum. artık root olarak ntfs formatlı disk bölümlerini görüyorum.
fakat başka bi kullanıcı olarak sisteme girdiğimde bu ntfs formatlı bölüme erişim iznim olmadığını görüyorum. sadece root'un okuma ve çalıştırma izni olduğu görülüyor. daha sonra yeniden root olarak girip izinleri şu şekilde değiştirmek istiyorum.
chmod 555 /mnt/hda5
bana şöyle bir mesaj veriyor :
changing of : 'dev/hda5' : Read-only file system

daha sonra bakıyorum ki izinler değişmemiş.
bu bölümü nasıl diğer kullanıcılar için de okuma ve çalıştırma izinli hale getirebilirim?niyetim yazmak değil zaten yeterki herhangi bi kullanıcı olarak da okuyabiliyim.
yardımlarınız için teşekkürler.

ps : dağıtımım red hat linux 9. fstab dosyasına da ekledim belki değişir diye defaults parametresinin yanına user falan ekledim ama yine kullanıcı olarak okuyamadım