Re: [Linux] alsa birden fazla ses sorunu

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Sat 30 Oct 2004 - 18:17:27 EEST

Merhaba,

On Sat, 2004-10-30 at 01:53 +0300, A. Murat Eren wrote:
> Elbette cekirdek boyle bir sey icin uygun bilesen olmazdi, cekirdekte sinyal
> isleme ile ilgili nasil bir fonksiyonalitenin gerekliligi soz konusu olabilir
> ki.. Fast fourier transform ile gelen sesin bitrate'ini degistirmenin ne
> ilgisi var anlayamadim.. aRts ya da esd bu meseleyi userspace cozmeye
> calisirken fft ile ne yapiyor? :)

Sorun da bu zaten. Aslında FFT ile yapılmalı, aksi takdirde esound yada
arts gibi CPU yükü oluşturma konusunda başarılı ve yönetimi karmaşık bir
oyuncak çıkıyor ortaya.

        http://cvs.gnome.org/viewcvs/esound/mix.c?rev=1.25&view=auto

Tek değiştirilen bitrate değil. Örnekleme hızı (sampling rate) da
değişmeli. esound veya arts, daima ses kartının desteklediği en yüksek
örnekleme hızı ile ses çıktısı üretiyor (birçok kart için artık 48kHz,
ama esound 22kHz gibi daha zayıf ses kartlarını da destekliyor gibi).

Giriş kanallarından gelen ses 48/44/22/11/8 kHz olabilir, ayrıca 8/16
bit olabilir, ayrıca stereo/mono olabilir. Bu ses sinyallerinin mümkün
olan en yüksek performansla, hedef ses çıkışına uygun bir ses sinyali
üzerine bindirilerek yüksek kaliteyle senkronize edilmeleri için ideal
metod, tahmin edebileceÄŸin gibi FFT.

Sorunu elektronik/analog olarak çözmek çok daha kolay, n kanal aşamalı
bir R/C rezonans devresi tasarımı yeterli olur; ama sayısal veri için
süreç biraz daha uzun ve FFT kullanılmadığında çok daha fazla yüklü.

PS: Bildiğim kadarıyla ses kanallarını karıştırmak için FFT kullanan tek
platform gstreamer. Sanıyorum polypaudio için gstreamer kullanmak, kodu
kopyalayıp yapıştırmaktan da daha kolay olacak; tabii sonuçta Lennart'ın
vereceÄŸi bir karar, benim deÄŸil :)

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/