Re: [Linux] Kurulum,Paylasim,Hangi Sürüm,Grafiksel Kullanim vs.vs.vs

From: Emre Kadıoğlu (emrek@gawab.com)
Date: Sun 17 Oct 2004 - 01:10:29 EEST

Bırakın bu grafiksel şeyleri ne gerek var onlar sadece sizi kısıtlar ben
size interneti nasıl paylaştıracağınızı yazıyım hiç de zor olmadığını
anlarsınız.

Öncelikle diğer bilgisayarlara bağlanacak ethernet kartınızın ipsini
192.168.0.1 yapın (fedora da ki ağ ayarlarından yaparsınız)
sonra
echo 1 >/proc/sys/net/ipv4/ip_forward
komutunu verin bu komutla çekirdekteki ip maskeleme forward etme
desteğini etkinleştiriyoruz echo komutuyla ekrana 1 yazdırıyoruz ve bu
komutun çıktısı olan 1 rakamını gerekli dosyaya yönlendiriyoruz.
geriye firewall dan gerekli portu ve izni almak kaldı onu da
iptables -t nat -A POSTRUOTING -j MASQUERADE
komutuyla hallediyoruz ve diğer makinaların ip adreslerini şu şekilde
ayarladıktan sonra internete çıkabilirler
ip adresi 192.168.0.* (1 harici herhangi birşey)
netmask 255.255.255.0
ağ geçidi(gateway) 192.168.0.1
dns adresi 212.156.4.6
dns adresi 212.156.4.7

ip adresi atama işlemini otomatik olarak yapılması içinde fedora
cdlerinden dhcpd paketini yükleyin sonra aşağıda yazanları
/etc/dhcpd.conf dosyasının içine kaydedin öyle bir dosya yoksa yaratın

subnet 192.168.0.0 netmask 255.255.255.0 {
range 192.168.0.10 192.168.0.100;
default-lease-time 86400;
max-lease-time 86400;
option routers 192.168.0.1;
option broadcast-address 192.168.0.255;
option subnet-mask 255.255.255.0;
option domain-name-servers 212.156.4.6;
option domain-name-servers 212.156.4.7;
}
bu dosyayı kaydettikten sonra
service dhcpd start komutunu verdikten sonra ip adresleriniz otomatik
atanır (komutlarda yanlışlık varsa fedoracılar düzeltsinler yaklaşık 7
aydır hiç fc kullanmadım)
eğer service başlatılamadı gibi bir hata msg ı alırsanız
/etc/init.d/dhcpd dosyasını bir editorle açın
ve $INTERFACES yazan yeri eth*(0-1 artık diğer bilgisayarla bağlı olan
ethernet kartı hangisiyse) yapın ve tekrar service dhcpd start komutunu
verin.
eğer bir ev kullanıcıysanız 109$ lık bişi almanıza gerek yok hatta neti
paylaştıracağınız 2-3 bilgisayar varsa dhcp server kurmanıza da gerek
yok ipleri manual girin boşu boşuna ram harcarsınız

16-10-2004 Cumartesi günü saat 23:34 sularında, healov dedi ki: