Re: [Linux] usb memory

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Fri 15 Oct 2004 - 20:12:06 EEST

On Fri, 15 Oct 2004 16:32:27 +0300
Bulent SENER <bsener@inonu.edu.tr> wrote:

> Merhabalar,
> usb bellekleri linux ile kullanmak gercekten hayli islem gerektiriyor.
> belgeler.org'da yazdigina gore once /var/log/messages'ten hangi dugume
> baglandigini ogreniyoruz, sonra o dugumu mount ile bagliyoruz ve eger
> herhangi bir kullanicininda yazabilmesini istiyorsak chmod 777
> /mnt/xxx yapiyoruz.
> bu yontem cesitli nedenlerle daha iyi olabilir. benim merak ettigim cd
> yi takdigimda nasil masaustunde bir ikon belirip cdye ulasmami
> sagliyorsa usb bellegi taktigimda da masaustunde bir ikon belirip usb
> [...]

 Mandrake de bu otomatik olarak yapiliyor.

 Slackware de fstab dosyasina /dev/sda1 i /mnt/usb ye bagla demeniz
yeterli. Kde de masaustunde bir ikon olacak (ayarlarindan aygit simgesi
gostermesini secerseniz), buna tiklayinca stick in icindeki verileri
gorebilirsiniz.

/dev/sda1 /mnt/usb vfat \
noauto,quiet,iocharset=iso8859-9,codepage=857,dmask=007,fmask=117,users
0 0

 Bu tarz isleri otomatik yapan araclar istiyorsaniz supermount,
automount, ivman, hal, dbus gibi araclari inceleyebilirsiniz. Yine de
ugrasmaniza gerek yok bence.

--
 Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                       but wisdom listens