[linux-baslangic] broadcast degerini kalici olarak degistirmek

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Mon 04 Oct 2004 - 15:47:01 EEST

iyi calismalar,

lokal network uzerinde net/ip ayarlari icin broadcast adresini 'dogru'
tanitma sorunu yasiyorum.

broadcast degerleri hangi dosya icinde ise elimle yazarak/duzelterek bu
bilginin 'kalici' olmasini istiyorum.

soru1: broadcast bilgisi hangi dosyaya yazilmaktadir/tutulmaktadir?
soru2: ip/mask/subnet/bcast adresleri degisince 'boot' etmeden
start/stop yontemleri olmali; bu konularda bilgisi olan ya da referans
sayfa/belge adresini bilen var ise paylasabilir mi?

'netconfig' ile yapilan ayarlarda 'broadcast' icin bilgi sorulmuyor ve
sonucta 'yanlis' bilgiler/benim istemedigim bilgileri yaziyor...

not1: bilgilerin dogrusunu "ifconfig eth0 .... " yazarak giriyorum,
ancak bu bilgilerin 'kalici' olmadigini gordum..
not2: slackware 9.1 kullaniyorum.

tesekkurlerimle,

suleyman
saydin@anadolu.edu.tr