[linux-baslangic] [Fwd: Re: Re: [linux-baslangic]SUSE ADSL problemi]

From: Cem Kamil Kulekci (editor@penguen.web.tr)
Date: Sun 03 Oct 2004 - 16:43:28 EEST

Umit Bozkir wrote:

> :)
>
>Sistem ip almadan acildiktan sonra konsolda root olarak dhcpcd yazinca
>ip alabiliyor muydu?

mesele sistemin ip alamaması değil Suse'nin açılışta ethernet kartını
(daha önce güzelce çalışmasına rağmen) bulamaması. o nedenle dhcpcd ile
IP alamazsınız çünkü ip alacağınız bir eth kartı ortalarda yok.

> Bu kartlarin -ozellikle notebooklara ait olanlarin- marka ve modelini
>yazabilir misiniz?Ayrica Suse portaldan herhangi bir cozum onerisi geldi
>mi (Sunu yapin,bunu yukleyin vs)?
>Bu sorun guncellenen cekirdek yuzunden olabilir mi?Hangi paketlerin
>neden oldugunu hatirliyor musunuz?

Aslında Suse'ye göre bunun nedeni sadece kernel update (veya yama)
olabilirmiş. Kerneli update etmek isterseniz yeniden derlemeniz en iyi
çözüm olabilir denilmişti. (VmWare için de bunu öneriyorlar.) Aslında
denemedim ama kernel update yapmadan da bu problemi yaşadığım için
kernel update ile ilgili olduğunu sanmıyorum. İlk kurulumdaki çekirdek
de bi problem var sanırım. Notebook'lar üzerinde bildiğim kadarıyla Sis,
Via-Rhine kartlarında özellikle bu sorun yaşanıyor. Belki bu liste
uzuyordur ama bundan emin değilim.

> Iyi calismalar.

Kolay Gelsin

Cem