Re: [Linux] iptables ile paylaşım

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Mon 29 Nov 2004 - 15:04:07 EET

Selamlar..

Bir diğer olası durum ise, bu kuralın öndeki DROP'tan sonra konması
olabilir:

iptables -A FORWARD -s 192.168.0.1 -j DROP
iptables -A FORWARD -s 192.168.0.1 -d www.site.com -j ACCEPT

Bu şekilde iki satır altalta yazınca, üstteki kural gereği bağlantı
engellenir ve alttaki kurala hiç ulaşılmaz. Bu yüzden, "192.168.0.1"
site.com'a erişsin ama başka yerlere erişemesin gibi bir kural tanımı
şöyle olmalıdır:

iptables -A FORWARD -s 192.168.0.1 -d www.site.com -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -s 192.168.0.1 -j DROP

Gerçi her ikisini tek bir satırda:
iptables -A FORWARD -s 192.168.0.1 -d ! www.site.com -j DROP

Olarak özetlemek ihtimal dahilindedir. Ama bu IPTABLES mekanizmasını
açıklamak için iyi bir örnek değildir.

http://seminer.linux.org.tr adresinde bir IPTABLES seminerinin notları
olacaktı. Bir gözatabilirseniz, bir nebze faydalı olacaktır.

Saygı ve sevgiler..