Re: [Linux] shell script --acil

From: Niyazi Elvan (niyolist@yahoo.com)
Date: Tue 23 Nov 2004 - 19:08:22 EET

çok teþekkür ederim.aradýðým þey buydu. :))

mesut guler <mesut@egemenyazilim.com> wrote:
Niyazi Elvan wrote:

>herkese merhaba,
>dosyları tarihlerine göre klasörlere kopyalayan bir
>script yazmam gerekiyo.fakat dosya ile ilgili
>bilgileri nasıl elde edicemi bilmiyorum.
>
>ls -la |cut ÅŸeklinde oluyo ama istediÄŸim bu
>değil.mesela 22.11.04 tarihinde oluşmuş tüm
>dosyalar 22.11.04 isimli klasöre kopyalansın.
>
>lütfen acil yardıma ihtiyacım var.
>
>herkese kolay gelsin
>
>=====
>Niyazi ELVAN

>The all-new My Yahoo! - Get yours free!
>http://my.yahoo.com

oncelikli sorun su ki linux dosyalarin olusma tarihini tutmuyor,
bildigim kadariyla sadece erisim ve degistirme tarhini tutuyor.
kasdesstiginiz degistirme tarihi ise, yanilmiyorsam find komutu ile
tarihe gore dosyalari bulmak mumkun. "find -mtime" olmasi lazim.
find /kaynak/yol -mtime ?? -iname "dosya*.uzanti" | xargs tar rf dosya.tar

ama bulunan dosyalari kopyalamayi hic denedim. ornekte oldugu gibi tar
ile tek dosya haline getirmistim.

ayrica date komutunun dosya degistirme tarihini bulmasi mumkun.
yanilmiyorsam
date -r README +%d-%m-%y
size o dosyanin degistirme tarihini verecektir. +%d-%m-%y tarihin yazim
formatini belirtiyor. dosya tarihinin istediginiz gibi gorunmesi size
dizin olusturmada buyuk kolaylik kolaylik saglayacaktir.

umarim bu soylediklerim isinize yarar.

iyi calismalar.

--
Mesut Guler