[Linux] rsh login shell

From: Niyazi Elvan (niyolist@yahoo.com)
Date: Sat 20 Nov 2004 - 08:26:19 EET

herkese merhaba,

sles8 yüklü bir sisteme lam-mpi yükledik.kullanıcıların rsh ile uzaktaki sistemde komut çalıştırması gerekiyor.her kullanısının home dizininde .rhosts dosyasında ve /etc/hosts.equiv dosyasında aşağıdaki tanımlar yapılmış durumda

bwulf01.beowulf mpi
bwulf02.beowulf mpi

kullanıcılar rsh bwulf01.beowulf ile sorunsuz login olabiliyorlar.ancak mesela mpi adlı kullanıcının normal bir girişte PATH değişkeni

declare -x PATH="/usr/local/bin:/bin:/usr/bin:/usr/X11R6/bin"

şeklinde iken rsh ile

rsh bwulf01.beowulf -n 'export'

dediğimde

declare -x HOME="/home/mpi"
declare -x LS_COLORS=""
declare -x LS_OPTIONS="-N --color=none -T 0"
declare -x OLDPWD
declare -x PATH="/usr/bin:/bin"
declare -x PWD="/home/mpi"
declare -x SHELL="/bin/bash"
declare -x SHLVL="1"
declare -x USER="mpi"

şeklinde bir sonuç alıyorum.PATH değişkeni istediğim değeri almadığı için de bazı komutları çalıştıramıyorum.mesela /usr/local/bin altındakiler.

peki şu halde kullanıcı rsh ile komut çalıştırmak istediğinde PATH değişkeninin istediğim değeri almasını nasıl sağlarım.

herkese kolay gelsin...

Niyazi ELVAN