Re: [Linux] suse'den fedoraya gecis

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Sat 13 Nov 2004 - 15:44:30 EET

Digerlerinden hic bahsetmiyorum :) Ben gentoo ve slackware'den bahsettim, onlari yazdim.
Elbette TUM dagitimlarda uygun kernelle reiserfs kullanabilirsiniz.

Debian ve Fedora'ya nedense isinamadim. Debian'i bir kac kere kurdum kullandim. Ama
fedora ile surekli muhattapim. Neden fedora olmasin derseniz:

Fedora Core 1 kurdunuz. Bunu Core 3 seviyesine cikarabilir misiniz?
Bir gun "Artik Fedora Core 1 destegi vermiyoruz" derlerse ve paketleri guncellenmezse
ne yapmaliyiz? Elbette birileri paket uretmeye devam edecektir, ama yine de
asla Core 3 seviyesinde destek alamayacaksiniz. Yaniliyor muyum?

Ornegin Gentoo ile:
emerge sync
emerge -uD world --newuse

dedigim zaman yuklenen herseyin sifirdan kurdugum taze bir gentoo ile ayni
oldugunu biliyorum. Bu da icimi rahatlatiyor.

6 senedir calisan slackware var elimde. Guncellemesi iskence oldu ozellikle glibc
gecislerinde ama su anda tum paket ve config dosyalari slackware 10
seviyesinde...

Fedora sunucu olarak tabii ki kullanilabilir, ama bence bu ve benzeri sebeplerden
dolayi kullanilmasa daha iyi olur diye dusunuyorum...

:)

Saygilar.
Umut Demirhan