Re: [Linux] tar ile alınan yedeğin başka makinaya açılması sorunu hakkında

From: mesut guler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Fri 12 Nov 2004 - 11:18:55 EET

IHSAN TURKMEN wrote:

> Hayır, tam öyle değil.
> Ben , birçok uygulamayı tekrar kurmamak için, bir serveri aynen başka
> bir makinada ayağa kaldırmak istiyorum. Sistem bir kez ayağa aklksa,
> rsync sizin dediğiniz gibi iyi bir çözüm olabilir. Fakat rsync nin
> manuelinde,
>
> ..............uses the rsync remote-update protocol to
> greatly speed up file transfers when the destination file
> already
> exists.
>
> şeklinde bir açıklama yapıyor. Bu da benim rsync yi bu amaçla
> [...]
bir diger yontem olarak da "dump" dusunulebilir. tardan farkli olarak
dump, bir disk bolumu kopmle yedekliyor. ve farkli seviyelerde yedek
alabiliyor. farkli seviyelerde yedek alabilmesi, hem disk alani, hem
geriye donuk hem de hizli yedek alinabilmesi acisindan tar'a oranla daha
avatajli.
dump sadece ext2 ext3 de calisiyor yanilmiyorsam.
asagidaki pdf dosyasinin sonlarinda dump ile yedek alma ile ilgili
bilgiler var. o dosyadaki fazladan bilgiler de var, belki onlar da
isinize yarar.
http://www.tldp.org/LDP/solrhe/Securing-Optimizing-Linux-The-Ultimate-Solution-v2.0.pdf

--
Mesut Guler