[Linux] tar ile alınan yedeğin başka makinaya açılması sorunu hakkında

From: IHSAN TURKMEN (ihsanturkmen@hedefalliance.com.tr)
Date: Fri 12 Nov 2004 - 10:13:19 EET

Merhaba arkadaşlar.

tar -czvf yedek.tar.gz /

şeklindeki komut ile aldığım yedeği, hardware olarak aynı olan başka bir
makinada açtığımda , her defasında farklı bir sorunla
karşılaşıyorum.Sorunun kaynağı budur belki diye düşündüğümden ,özellikle
aynı fiziksel disklere aynı partitionları match etmeye de ( sda1 /boot ,
sda2 /root gibi) çalışıyorum. Fakat her boot edişimde, file sistemle
alakalı problemler ortaya çıkıyor.
Sanki. tar ile açıldığında partition tabloları da yeni makinaya transfer
olunca problem çıkıyor gibi bir durumla karşı karşıyayım. En son
denediğimde GRUB yazısı çıktı ve öylece kaldı.

Bana, bir makinanın yedeğini bir sıkıştırılmış tar dosyasına alıp, onu
başka yere taşıyıp açarak aynı makinayı nasıl klonlarım, bu konuda lütfen
fikri olanlar değil ,gerçekten bilgisi ve tecrübesi olanlardan yardım rica
ediyorum.

Hepinize iyi çalışmalar dilerim..