[Linux] dosya erisim haklari

From: Deniz Duman (deniz.duman@gmail.com)
Date: Fri 05 Nov 2004 - 12:06:41 EET

Merhaba,
Listede yeniyim.
Linux a da yeni basladim sayilir.
Dosya erisim haklariyla ilgili bir soru sormak istiyorum.

bir kullanıcı ile ftp ile servera baglanıp, orda bulunan bir dosyanin
ustune override yaparak upload yapmak istiyorum.
bunun icin dosya gurubunu kullanıcının gurubu yapıp bu guruba write
hakkı vermem yeterli olur mu? olmuyor gibi geldi bana. dosyanın
ownerıni da mi degistirmek zorundayim?

owner root, gurubu benim kullanıcımın gurubu olunca transfer etmesi gerekmez mi?

Tesekkurler.
Deniz.