Re: [Linux] Kapali bilgisayari açtirmak [tekrar]

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Thu 04 Nov 2004 - 20:17:49 EET

[Sanirim kodlama hatam var, tekrar gonderiyorum, ozur]

Serbulent> Bios destekledigi takdirde kapali bir makinayi Linux'a
Serbulent> nasil a_tirabilirim. Bios'umun hangi standartlari
Serbulent> desteklemesi lazim ? Iyi _alismalar.

Google'de "linux wake on lan" diye arattiginizda pek cok free proje
cikiyor. Tabi burada dikkat edilecek nokta ozellikle wake-on-lan
icin farkli protokoller mevcut. Ethernet kartinizin da
bunlardan en az birini desteklemesi lazim. Ve de sizin
hangisini destekledigini biliyor olmaniz gerekiyor.
Gerisi google kabiliyetinize kaliyor.

Benim bildigim ve basariyla denedigim, magic packet
hemen hemen tum kartlarda destekleniyor.

Wake on ring nispeten daha kolay. Ama soft modemler
sorun olabilir. Harici modemle wake-on-ring ozelligini
basariyla kullandim ve isletim sistemi ile hicbir ilgisi
yok bu konunun :) Bios'sunuza wake-on-ring ve ilgili
seri portlari (ya da irqlari) gosteriyorsunuz. Seri portlar
zaten onboard oldugu icin sorunsuz calisiyor.

Pek cok biosta Power Management bolumunde "AC RECOVER"
ya da "AC BACK" gibi bir secenek var. "Full on", "Remember State",
"Off" gibi secenekler var. Buradan "Full on" ya da sizin
biosunuzdaki uygun karsiligini secerseniz elektrik girisini
1-2 saniye kesip tekrar verdiginizde ya da elektrik baglantisini
yokken verdiginizde bilgisayariniz calisacaktir. Bu da biraz elektronik
bilgisi gerektiriyor ve garantili bir cozum.

Son olarak da benim biosumda RTC Alarm diye gecen konu var.
Saat veriyorsunuz o saatte bilgisayar kapaliysa calismaya
basliyor. Ben bunu okuldayken alarm yerine kullaniyordum,
tabi acilista da getty yerine mpg123 calisiyor ve ortaligi
gurultuye boguyordu.

Bu saydiklarimdan Wake-on-lan ve Wake-on-ring icin
tetikleme mekanizmalari tanimlanmis (fiziksel ag baglantisi
[mac adresi gerektirdigi icin], telefon hatti vs) Power Management
ozellgini kullanarak ozel cozumler uretebilirsiniz. Ornegin
bir hareket sensorunu basit bir devreyle bilgisayariniza 220V vermesini
saglayacak sekilde konfigure ederseniz yanina birisi yaklasinca
acilan bir bilgisayariniz bile olabilir. Gerisi hayal gucunuz.

Saygilar.
Umut Demirhan