Re: [Linux] Kapali bilgisayari açtirmak

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Thu 04 Nov 2004 - 19:45:04 EET

On Thu, 2004-11-04 at 05:47 -0800, Serbulent Unsal wrote:
> Merhaba,

Merhaba,

> Bios destekledigi takdirde kapali bir makinayi Linux'a
> nasil açtirabilirim. Bios'umun hangi standartlari
> desteklemesi lazim ? Iyi çalismalar.

Wake on LAN (ağ üzerinden gelecek bağlantılarla uyanma), Wake on Ring
(seri portlardan bağlanan modemlerde telefon hattından çağrı geldiğinde
uyanma), Wake on Alarm (belirli bir zamanda uyanma) gibi metodların yanı
sıra, pratik başka çözümler de üretebilirsiniz.

Bilgisayarınızın _power led'i aktif değilse_ istediğiniz başka bir
metodla (GSM telefon, sabit telefon, ses/ışık devresi vb.)
tetiklendiğinde power switch'i kısadevre ederek bilgisayarın açılmasını
sağlayan basit elektronik devreler yapılabilir, hatta bu bahsettiğim
devreyi 2 tane BC235 ile doğrudan bilgisayarın güç kaynağından
beslenerek yapabilirsiniz.

Bilgisayar donanımını başlatmayı başarırsanız, GRUB veya LILO
yapılandırmanızda öntanımlı olarak Linux belirtmeyi de unutmayın :)

Bir de, merak ettim, tam olarak ne işe yarayacak bu? Yani, bilgisayarı
açık bıraksanız daha kolay olacak galiba :)

Ä°yi eÄŸlenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/