Re: [Linux] KOSGEB DESTEKL] \CRETS]Z LINUX EG]T]MLER]

From: Hüseyin YAMAN (hyaman@kumport.com.tr)
Date: Wed 03 Nov 2004 - 08:10:36 EET

Linux egitimi ile ilgili bilgiler.
Eğitim parasız değil
Bilgilerinize

    Hüseyin YAMAN
    Bilgi İşlem Şefi
    CCNA
----- Original Message -----
From: "Bora Güngören" <bora@boragungoren.com>
To: <linux@liste.linux.org.tr>
Sent: Tuesday, November 02, 2004 11:22 PM
Subject: Re: [Linux] KOSGEB DESTEKL] \CRETS]Z LINUX EG]T]MLER]

Merhaba,

Bugün yönetmeliklerin en son halini inceledim. İşleri hızlandıracak hiç
bir değişiklik olmamış.

Ücret konuları:
- Öncelikle hiç bir koşulda "ücretsiz eğitim" yok. En çok %70 oranında
destek var. Bence Deytek tanıtımlarında bir yanlış anlamaya neden
oluyor. Belki kendileri de detayı tam bilmiyor olabilir. Umarım bir
sorun çıkmaz. Firmanın herhangi bir çalışanı bu listeyi takip ediyor mu
acaba?
- Müşterinin ödemeyi kendisinin yapması kesinlikle gerekli. Açık fatura
yada proforma fatura ile iş yürütülmüyor. Kapalı fatura ve ödemenin
yapıldığına dair ayrıca kanıt isteniyor. Banka havalesi ile ödeme yapmak
en doğrusu. Yani para tıpkı eskiden olduğu gibi önce cebinizden çıkacak,
sonra geri girecek. :-)
- Bir firmanın her yıl için 4000 Euro'luk bir limiti var. Bu limiti
aşamıyor. Bu da pratikte alınabilecek hizmete katılan kişi sayısını
sınırlıyor. Bu limitin artırılması mümkün değil. Ama bu ara yıl sonu
yaklaştığı için 2005 hakları da Ocak'da kullanılıp bayağı yararlı bir
şey yürütülebilir.

KOSGEB'deki süreç:
- Müşteri firmanın KOSGEB'deki işlemlerinin daha önce anlattığım biçimde
yürütülmesi zorunlu.
- Önce eğitim alınması sonra destek başvurusu yapılması kesinlikle
mümkün değil. Önce başvuru sonuçlanacak. (Bu durumda olup eğitim almak
için başvuru sonucunu bekleyen 20'den fazla yazılım şirketi biliyorum.)
- Konu sadece bir eğitim alınması bile olsa tüm süreç eksiksiz takip
ediliyor. Hiç bir kestirme yol yok.
- Danışman firmanın, müşteri firmaya ait işlemleri takip etmesi de
yasak. Yani form doldurup danışman firmaya teslim ederek işlem
yapılamıyor. Kendi başvurunuzu kendiniz yapıp kendiniz takip
edeceksiniz. Danışman firma en çok formları doldurmanızda yardımcı
olabilir.
- Müşteri firmaya gözlemci gelmeden ve raporunu yazmadan hiç bir işlem
başlatılmıyor.

Yazılım şirketi tanımı:
- Her türlü bilgisayar yazılım işlemi yazılım geliştirmeden sayılmıyor.
Hosting, web tasarım, CD hazırlama gibi faaliyetlerden fena halde
ağızları yanmış; onlar yerine kutulu yazılılm ürünü türünde şeyler yada
ihale ile alınan işler gibi şeyler bekliyorlar. Bunun dışındaki yazılım
işleri için somut kanıt istiyorlar.
- Kutulu yazılımları pazarlamak da yazılım üretmekten sayılmıyor.
- Yani yukarıdaki gibi somut kanıtlı bir ürün üretmiyorsanız, yazılım
üretiyor sayılmanız mümkün değil. Bu da destek almanıza engel olabilir.

Keşke KOSGEB özgür yazılım için daha hızlı daha esnek bir yol açsa ama
daha önceden yazılım destekleri konusunda çok kötü ağızları yandığı için
her türden yazılıma soğuk bakıyorlar. Bu nedenle her türlü işi detaylı
evrakla desteklemeden yazılım yada yazılıma dair bir konuda destek
alamıyorsunuz. :-(

Sevgiler.

Bora.