[linux-baslangic] Re: Ses Karti Surucusu

From: Gürkan Aslan (gurkan@iaslan.com)
Date: Sat 29 May 2004 - 17:38:54 EEST

On Fri, 2004-05-28 at 08:29, Duygu Idemen wrote:
> Merhaba,
Merhaba,

> "Error: OSS cannot be installed because there is another sound driver
> loaded.
> Driver 'sound' has registered the sound device (character major 14) for
> itself.
Hatayi okumayi denediniz mi? ("OSS yuklenemiyor cunku basa bir ses karti
surucusu yuklu"...)

> Sistemimde Suse 9.1 var,ses kartim SB Live! 5.1 . runlevel 3'te de root
> olarak baslatip yuklemeyi denedim gene ayni hatayi verdi.Ne yapmam
> gerektigini yazar misiniz? Kernel'i konfigure edip ses destegini iptal
> et demeyin,hayatimda kerneli konfigure etmedim yeni bir kullanici olarak.

Surucu indirmenize gerek yoktu sanirim; modprobe snd-emu10k1 yukleyip
kullanici grubunuzun sese erisim haklarina sahip olmasini saglamaniz
yeterliydi. Tabi bunu emin olmadan konusuyorum cunku biz yukledik
sorunsuz calisiyordu ama siz baska birseyi hedefleyerek yeni surucu
indirmek istemis olabilirsiniz de...

Kolay gelsin.

--
Gurkan ASLAN