[linux-baslangic] Re: Yavaslik sorunu

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sat 29 May 2004 - 17:46:23 EEST

> Merhaba
>
> Kde veya gnome kullanacaksaniz ramin 256 tan fazla olmasi gerekiyor.
> Fc1 = de
> de fc2 de de gnome 256 ram ile windows kadar hizli deil. Diger =
> dagitimleri

 Aslinda KDE ya da GNOME kullanmak icin su kadar ram lazim demek cok
dogru degil. Az once baktim, GNOME u actigimda hafizada yaklasik 70 MB
yer kapliyor. KDE de cok farkli degil.

 Onemli olan, siz masaustu ortaminizi calistirdiktan sonra kullandiginiz
uygulamalarin ne kadar hafizaya ihtiyac duydugu ve tabii ki
dagitiminizin / standart calisan uygulamalarinizin bilgisayarinizin ram
ini israf etmeye ne kadar meyilli oldugu.

 Uzun uzun bu konuya deginmeyecegim, liste arsivlerinde bol bol
anlatildi konusuldu. Sisteminizin hizindan memnun degilseniz calisan
programlarinizi daha hafif alternatifleri ile degistirmeli (ve hatta
belki de bir masaustu ortami yerine bir pencere yoneticisi tabanli
sistme gecmeli), ya da en guzelinden bilgisayariniza bir miktar ram
almalisiniz.

> bilmiyorum. Heleki ekrani 1152x864 32 bit yaparsan surunuyor resmen.
> 1024x768 24 bitde 256 ram da athlon 600 islemci ile fc2 tahammul =
> edilebilir sinirlarda kaliyor.

 256 MB RaM li bir sistemde, ekran karti da cok cok kotu degilse,
1152x864 cozunurlukle 1024x768 cozunurluk arasinda cok da
hissedilir bir performans farki olmamasi lazim. Renk derinligi 32bit le
24bit zaten ayni sey denebilir. Bir tanesi cok daha yavas calisiyorsa
ekran karti surucunuz pek akilli davranmiyor demektir.

 Eger performans istiyorsaniz 16bit renk derinligi deneyin.

--
 Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                       but wisdom listens