[linux-baslangic] Re: Ses Karti Surucusu

From: Umit Bozkir (bozkiru@itu.edu.tr)
Date: Sat 29 May 2004 - 00:15:38 EEST

 Merhaba
 Genel anlamda ,ayni isi yapan iki modulun yuklenmesi tavsiye
edilmez.Birini digerine tercih etmeniz gerekebilir.
Suse ALSA kullaniyordu sanirim.ALSA ile ilgili moduller yukluyse OSS
modullerini yuklemeniz biraz zor.Bunun yerine ALSA ayarlariyla ugrasmanizi
tavsiye ederim.(root olarak alsaconf 'u deneyin).
Bu baslik altinda baska mesaj var mi bilmiyorum ama sanki bu mesajin
basligi "Suse de ses karti calismiyor" gibi bir sey olmaliydi.
Var olan modulleri lsmod ile gorebilir ,ses karti modulu oldugunu
dusundugunuz modulu rmmod ile silebilir,yenisini ise dokumanlara gore
tekrar yukleyebilirsiniz.(ben genelde yuklemek icin insmod modul_ismi ni
kullaniyorum)
Baslangicta acilan moduller icin /etc/modules dosyasina
bakabilirsiniz.(Sanirim modulunuzun her acilista etkin olmasi icin bu
dosyaya eklemeniz gerekiyor,dosya icine bakip fikir edinebilirsiniz)
Sesi yast,yast2,alsaconf ile ayarlamayi deneyin.Olmazsa modullerle
ugrasirsiniz.Moduller icinse kernel documents ve Turkce-Ses-Nasil
dokumanina bakabilirsiniz.
Kolay Gelsin...

 On Fri, 28 May 2004, Duygu Idemen wrote:

> Merhaba,
>
> opensound.com'dan yukledigim ses karti surucusunu yuklerken su sekilde
> bir hata aliyorum.(Dogru surucuyu yukledigimden eminim)
>
> "Error: OSS cannot be installed because there is another sound driver
> loaded.
> Driver 'sound' has registered the sound device (character major 14) for
> itself.
>
> You seem to have OSS/Free statically linked into kernel.
> You need to reconfigure and reinstall the kernel
> with sound support disabled"

> [...]

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin