[linux-baslangic] Samba & SWAT ile basim dertte

From: Duygu Idemen (ipatya@bonbon.net)
Date: Tue 25 May 2004 - 13:08:17 EEST

Herkese merhaba,

Linux'te ve mail listelerinde yeni bir kullaniciyim ve samba ile biraz
sorunum var.Ilgilenen olur ise gercekten cok sevinecegim.

Evimizde birinde GBL 3 (Gelecek Bireysel Linux) digerinde Win98 yuklu 2
PC var ve bunlar birbirine bagli.Mandrake 10.0 Community yukledigimde ek
olarak bir de SWAT paketini yukleyip samba konfigurasyon dosyasini
oradan yonetebiliyordum ve smb4k komutu ile de networkte hem kendi
PC'imi hem de Win98 olan PC'yi rahatlikla gorebiliyor ve mount unmount
islemleri yapabiliyordum.

Fakat birkac gun once Mandrake'yi silip GBL 3 kurdum.Default olarak
samba-3.0.0-15 yuklu olarak geliyor. www.samba.org adresinden
samba-3.0.4.tar.gz dosyasini cekip gerekli komutlarla actiktan
(home/ipatya/samba-3.0.4 dizini olarak kurdum) sonra samba-3.0.4/source
klasorune girip sirasi ile; ./configure,make ve make install komutlarini
verdim (bunun disinda bir ayar yapmadim) ve her sey duzgun bir sekilde
kuruldu olarak gorunuyor.Fakat smbd -V 'nin ciktisi hala samba-3.0.0-15
seklinde,3.0.4 versiyonu gorunmuyor.Samba'nin bu son versiyonunun aktif
olmasi icin baska ne yapmam lazim?

Bir diger sorum da SWAT'a iliskin.Web'de pek cok SWAT dokumani
okudum,gerci hepsi yeni bir kullanici icin biraz karisikti ama anladigim
kadari ile SWAT'i aktif hale getirmek icin 2 sey yapmak gerekiyor:

a) /etc/services'e

swat 901/tcp

satirini ekledim.

b) /etc/xinetd.conf dosyasina ise

service swat

{
   port = 901
   socket_type = stream
   wait = no
   only_from = 127.0.0.1
   user = root
   server = /usr/local/samba/bin/swat
   log_on_failure += USERID
   disable = no
}

satirlarini ekledim.Son olarak da konsoldan /etc/init.d/xinetd restart
komutunu verdim.Fakat browser'da http://localhost:901/ yazinca gelmiyor.
samba-3.0.4.tar.gz dosyasindan baska SWAT'i yuklemek icin ayri bir paket
mi lazim? Yukarida dedigim islemler disinda SWAT'i calistirmak ve
yuklemek icin baska yapmam gereken var mi?

Son olarak GBL'de Windows'dakine benzer "Ag Komsulari" ya da
Mandrake'deki smb4k gibi bir arac goremedim.Networkteki diger PC'yi
gormek icin hangi araci kullanabilirim?

Not: Cok yeni bir kullanici oldugum icin vereceginiz bilgilerde sadelik
ve biraz ayrinti olsun lutfen,yoksa inanin anlamam mumkun degil.Mailim
biraz uzun oldu biliyorum ama,"su nasil o nasil" diye sormaktansa
yaptiklarimi yazip nerede eksik, nerede yanlis yaptigimi gormek ve
ogrenmek istiyorum,uzun bir mail icin tekrar ozur diliyorum.

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin