[linux-baslangic] Re: Rv: Re: linux o kadar saglam ve kararli mi?

From: berent@deu.net.tr
Date: Sun 23 May 2004 - 21:23:43 EEST

Uptime ile ovunmek yerine bir makinenin 7/24 kesintisiz hizmet gormesi
onemlidir.

Guc kaynaginiz yoktur,elektrik kesilir uptime'niz sifira duser.Sisteme tam
hakim degilsinizdir,kullandiginiz OS neredeyse ayda bir kernel patch
cikarir,siz icerigine bakmadan ayda bir kendiniz reboot edersiniz vs
vs.Bunlari cogaltmak mumkundur.

Rekora gelince,753 gunluk Sun makina (Sparc 2) gordum.Yerel bir makinaydi
odada UPS vardi,uzerinde sendmail 8.8.8 vardi.Hayret disardan kimse
bulasmamis o makinaya onca gun.Coktan kirilmasi lazimdi.Bu bir ornek.

Aksam haber verdiler,oglenleyin okula gittim,cok guvendigim bsd 4.9 makina
gocmustu,sebepsiz.Uptime rekoru icin boardu masa ustune cikarirken bile
makineyi kapatmamaya ozen gosterirdik.Hic sebebsiz gocmus iste.Bu ikinci
ornek.

Linux'da saglamdir kimse merak etmesin,windoze'la falan kiyas
edilemez.Buyuk ve cok satan bir gazetenin tum sistemi MS.Ordaki vatandas
tum sistemi ogleden sonra reboot ediyormus,oyle gerekiyormus,yapmazsa eger
sistem cok yavasliyormus. !!

Halbuki o sistemi bile bile kuran kendisi,para nasil olsa cebinden
cikmadi.Ama artik patronlarin da linux konusunda bilinclenmesi gerekiyor.

Orhan Berent

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin