[linux-baslangic] Rv: linux o kadar saglam ve kararli mi?

From: Bora (bora@portakalteknoloji.com)
Date: Fri 21 May 2004 - 16:03:08 EEST

Merhaba,

Iki olasilik var. Birincisi Linux'u kurarken bazi ayarlarini sisteminize
gore zorlama sayilacak sekilde yapmis olabilirsiniz. Ornegin bir swap bolumu
kurmayi unutmus olabilirsiniz. Eger bilgisayarinizda yeterli bellek yoksa ve
bir swap bolumu bulunmuyorsa ozellikle KDE gibi "anlik olarak" cok bellek
yuketen uygulamalar sorun yasayabilir. Yada bazi uygulamalarin ihtiyc
duydugu bazi bilesenleri kurmamissinizdir ve bu uygulamalar surekli olarak
sorun cikartiyordur. Yani yapilandirmada sorun olabilir.

Linux "bu yapilandirmayi biz bulduk herkese uyar nasil olsa" mantigi ile
degil de "herkes kendi yapilandirmasini kendisine gore yapar" mantigi ile
gelisen bir sistemdir. Her ne kadar kurulum ekranlari ve gorsel ogeler ile
makyajlanmis olsa da dis gorunusun altinda bu "teknik dunya gorusu" yatmaya
devam etmektedir. Bu kotu bir sey degildir. Sadece bir secimdir.

Ikinci olasilik ise gercekten de bir donanim sorununuz olmasi. Windows bir
cok kez donanim sorunlarini gormezden gelir. Bu sorunlar daha sonra asla
onarilamaz bir hataya yol acabilir. Linux ise bellek modullerinizden
diskinize bir cok temel bileseninizdeki hatalara karsi "uyanik" olur. Bu
nedenle daha hassas gorunur. Ama bu sayede de uzun donemde ciddi hasarlar
gormezsiniz.

Sisteminizdeki donanimlar ve kullandiginiz dagitimda kayda deger ayarlariniz
neler acaba?

Sevgiler.

Bora.