[linux-baslangic] Yeni kernel da Iptables nat problemi

From: ahmet yurdal (ahmet_yurdal@yahoo.com)
Date: Tue 18 May 2004 - 09:22:43 EEST

Selam,

iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.1.0/24 -o eth0 -j MASQUERADE
iptables -t nat -A PREROUTING -s 192.168.1.0/24 -p tcp --dport 80 -j REDIRECT --to-ports 3128

Yukaridaki gibi nat table i icin yazdigim satirlari verdigimde "iptables: invalid argument" diye hata ile karsilasiyorum. Bunun haricindeki INPUT,OUTPUT gibi table lar icin yazdigim iptables satirlarinda sorun cikmiyor. Yani NAT ile POSTROUTING veya PREROUTING kullandigimda ayni hatayi aliyorum.

Ilginc bir olay daha yasadim bununla ilgili. Bu hatayi sadece ben yeni bir kernel derleyip makineyi bu kernelden actigimda aliyorum. Mandrake 9.2 ile calisiyorum ve bunun icinden cikan cekirdek ile makineyi actigimda veya ayni cekirdegi ben derledigimde hata gelmiyor. Fakat ben yeni bir cekirdek cekip bunu derledigim zaman NAT yapamiyorum. Hem mandrakenin icinden cikan cekirdegi hemde yeni cektigim cekirdegi derlerken ayni config dosyasini kullandim. Bununla ilgili ne yapabilirm.

Yardimlariniz icin tesekkurler..