[linux-baslangic] Re: crux startup hatasi

From: Volkan YAZICI (yazicivo@itu.edu.tr)
Date: Thu 13 May 2004 - 03:26:48 EEST

merhabalar,
On Thu, May 13, 2004 at 01:36:38AM +0300, Ozan Enginoglu wrote:
> Sade ve cok bellek istemeyen bir Linux istedigimden crux u tercih ettim ve
> internet sayfasindan gerekli kurulum dokumanlarini indirip installation a
> basladim.

gercekten de cok dogru bir secim diyebilirim. yaklasik 4-5 aydir crux
kullaniyorum ve simdiye kadar gordugum en guzel dagitim (yani bu ben
mavi rengi seviyorum gibi bir yogurt yeme meselesi)

> Hersey cok guzel gitmesine ragmen liloyu da ayarlayip sistemi
> acilmasi icin tekrar baslattigimda su mesajlarla karsilasiyorum:
>
> Error: only one processor found.
>
> kmod: failed to exec /sbin/modprobe -s -k scsi_hostadapter,errno=2
>
> Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 03:00

crux'da cekirdegi kendiniz derliyorsunuz ve bundan dolayi onceden cekirdek
derlemis olmaniz lazim. (zaten crux'un manual'inde de bu surumu kullanabilmeniz
icin onceden az cok linux bilmeniz gerektigi konusunda dem vuruluyor.)
anladigim kadari ile cekirdeginizi cift islemci destegi ile derlemissiniz
ve halbuki sizde tek islemci var. bunun disinda scsi ile ufak bir
uyusmazliginiz var gibi. yapabildiginiz kadar cekirdege ihtiyaciniz olan butun
modulleri gomun, bunun disinda kalanlari ileride kullanip kullanmayacaginiza
gore modul seklinde derleyin (bu arada linux-2.6.6 cikti sanirim bundan da
haberiniz vardir).

dediklerimi bir kez daha denedikten sonra durumu listeye iletirseniz sanirim
daha cok yardimci olabiliriz. bunun disinda irc.freenode.net'teki, #crux kanali
gayet hareketli olmakla birlikte turkiye saati ile saat 9'dan sonra per liden
de (crux'un yaraticisi) kanali her gun ziyaret etmekte. (kanalda ayrica
neredeyse her an bir aktif gelistirici durmakta.)

sanirim bir crux fanatigi olarak bu kadar reklamdan sonra mesaji
noktalamaliyim. iyi calismalar.

linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin