[linux-baslangic] Re: windowstan linux gecme cabalarım (daha okunakli)

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 12 May 2004 - 17:03:52 EEST

Selamlar..

> windows bize hangi uygulamalari vaadetmis, elbette yazilim cok ama ne
> aradiniz da bulamadiniz, hos bulamama durumu da henuz olamamis ama ne
> istiyorsunuz ozetle..

Windows her zaman "vaat" eder. Hep soyle boyle muthis vs. sistem diyerek
vaat eder ama nedense cogu fos cikar. Sonrada ayni vaatleri bir sonraki
surum icin tekrar eder.

Bunu hosgormek lazim. Kimse yogurdum eksi demez.

> pardon ?

> Linuxla ;
>
> mail
> dns
> ssh
> web
> dhcp
> firewall
> proxy
> (ki ustteki her satirin bir yigin versiyonu mevcut...)
>
> ve emin olun ki akliniza gelebilecek her turlu serveri kurabilirsiniz

Iyi, hos, pek ala, pek muhtesem, fevkalade... Ama bu arkadasin henuz
dial-up olsun bir network baglantisi yokken bir server calistiracagini
kabul etmek biraz absurt bir durum oluyor gibime geliyor. Ah bir
baglanmayi becerse, ne serverler kuracak evinde masaustune...

Bence bu arkadas icin, en muhtesem "server" olayi dahi bir anlam ifade
etmiyor su anda.

Modeminiz icin soyleyecek cok fazla bir sey yok. Keske,
bilgisayarcilardan once bize bir danissaydiniz. Motorola SM56, kisitli
da olsa Linux destegi sunabilen bir modemdir.

http://www.linmodems.org/cgi-bin/ezmlm-cgi?1:mss:13952:200405:enbjmmngagmdejkemacc

Asil sorun, 2.6 yerine 2.4 kernel kullanmak gerekmesi.

Diger yandan, bu sanal modemler yerine, ikinci el, harici bir modem
almak (USB Degil, seri modem) en makul cozum olacaktir. DSL olayindan
sonra bu tur tonla modem milletin elinde kaldi.

Saygi ve sevgiler..

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin