[linux-baslangic] windowstan linux gecme cabalarım (daha okunakli)

From: V. Emrah BABAN (SLH71.YER@hvlojk.mil.tr)
Date: Wed 12 May 2004 - 15:36:45 EEST

** Confidential **

ilk postamda yazilerin turce karakterleri tanimadigini farkedince duzeltim =
tekrar yolladim

        Uzun yillardir windowsun surmleriyle gecirdigim zamani
bitirerek ozgur yazilim ve acik kaynak kodu dunyasi
sloganiyla aklima yerlesmis olan linux isletim sistemine adim
atmaya karar vermistim... ilk adimim oldukca acemice oldu direk
bir derginin verdigi cd'den mandrake 9.0 kurdum ve 2 gun sonra sonra
kaldirdim neden...??
Windowsa alismis biri olarak cok karmasik geldi tabiiki en basit olanindan =
ekran cozunurlugunu bile degistiremedim sonra internete girmeye kara =
verdim ama modemimi taniyip tanimadigini anlayamadim bile modemi tanitmakla=
 ugrasmaktan vazgectim tanimis varsayarak nasil dial-up baglanti yapayim =
dedim onuda bulamadim ve bu sistem bana gore degil diyerek sildim.... Bu =
arada vakit buldukca linux ile ilgili yazilari sorunlari
onerilen cozumleri okudum.
Gecenlerde tekrar bir azimle kurdum linuxu ancak modemi tanimadigini =
farkettim modemim motorola sm56 zaten eskimisti diyerek yeni bir modem =
almaya karar verdim en yakinimdaki bir saticiya gittim ve linux'u =
destekleyen bir modem istedim ancak elindeki 3 modeminde uzerinde linux =
ifadesi goremeyince(Datron, Genesis, Creative) belki internette bulabilirim=
 diyerek tekrar linux forumlarina daldim ve gordummki bir =E7ok ki=FEi =
ayni dertten muzdarip cozum ise yok en azindan basit bir kullanici icin...

        Hala su windowstan kurtulmak ve linuxa gecmek istiyorum ancak =
kafamdaki sorulara yanit almam lazim yardimci olursaniz sevinirim...

        Linux'u ,en azindan windowsun bize vaadettigi uygulamalari
kullanabilecek kadar, kullanmak icin programlama bilgisi yada benzeri =
teknik yazilim bilgisine sahip olmamiz gerekirmi.... Ben windowsun =
ayrintilarini sorunlarin neden kaynaklandigini elime gecen yazilardan =
baskalarinin sorunlarina sunulan cozumlerden ogrendim ayni sekilde =
linuxu'da ogrenebilirmiyim...

        Bilgisayarla ilgili hicbir egitim almamis birisi olarak linux bana =
windowsun verdigi herseyi verebilecekmi... Linuxun dosya yapisina alismak =
ve anlamak sadece linux'u kurcalamakla mumkun olurmu....

Aslinda benim icin en onemli sorun su an linux uzerinden internete =
baglanabilmem yani modemimi tanitabilmem... Yeni bir modem almayi =
dusunuyorum hangi modemi almaliyim ve hangi dagitimi kullanmaliyim bu =
modemi sorunsuz calistirmak icin... Bundan sonrasini okuyarak ogrenebilirim=
 en azindan doyuma ulasacak kadar... Linux ile ilgili e-kitap nerelerden =
bulabilirim herseyi sifirdan anlatan linux diye bir isletim sisteminin =
oldugunu bilmeyen birinin bile baslangic yapabilecegi kadar acik yazilmis =
e-kitaplar... Hatta disaridan bile satin alabilirim ama malum fiyatlar =
biraz ucuk oluyor...
        En cok ihtiyacim olan sey ise destek alabilecegim arkadaslar... =
Zaten grubada bundan katidim ama cevremde yuzyuze bilgi alabilecegim =
kimsenin olmamasi ise en buyuk engel !!!

        Biraz uzun oldu ama kusura bakmayin ve yagmur gibi sorulara =
hazirlikli olun cunku ben biraz fazlaca merakliyim...

Herkese simdiden tesekkurler........

bscribe"> tiklayiniz</a>