[linux-baslangic] windowstan linux gecme cabalarım

From: V. Emrah BABAN (SLH71.YER@hvlojk.mil.tr)
Date: Wed 12 May 2004 - 14:25:51 EEST

** Confidential **

        Uzun y=FDllard=FDr windowsun s=FCr=FCmleriyle gecirdigim zaman=FD =
bitirerek =F6zg=FCr yaz=FDl=FDm ve a=E7=FDk kaynak kodu d=FCnyas=FD =
slogan=FDyla akl=FDma yerle=FEmi=FE olan linux i=FEletim sistemine ad=FDm =
atmaya karar vermi=FEtir... ilk ad=FDm=FDm olduk=E7a acemice oldu direk =
bir derginin verdi=F0i cd'den mandrake 9.0 kurdum ve 2 g=FCn sonra =
kald=FDrd=FDm neden...??
Windowsa al=FD=FEm=FD=FE biri olarak =E7ok karma=FE=FDk geldi tabiiki en =
basit olan=FDndan ekran =E7=F6z=FCn=FCrl=FC=F0=FCn=FC bile de=F0i=FEtiremed=
im sonra internete girmeye kara verdim ama modemimi tan=FDd=FDm=FD =
tan=FDmad=FDm=FD anlayamad=FDm bile modemi tan=FDtmakla u=F0ra=FEmaktan =
vazgectim tan=FDm=FD=FE varsayarak nas=FDl dial-up ba=F0lant=FD yapay=FDm =
dedim onuda bulamad=FDm ve bu sistem bana g=F6re de=F0il diyerek sildim....=
 Bu arada vakit bulduk=E7a linux ile ilgili yaz=FDlar=FD sorunlar=FD =
=F6nerilen =E7=F6z=FCmleri okudum.
Gecenlerde tekrar bir azimle kurdum linuxu ancak modemi tan=FDmad=FD=F0=FDn=
=FD farkettim modemim motorola sm56 zaten eskimi=FEti diyerek yeni bir =
modem almaya karar verdim en yak=FDn=FDmdaki bir sat=FDc=FDya gittim ve =
linux'u destekleyen bir modem istedim ancak elindeki 3 modeminde =FCzerinde=
 linux ifadesi g=F6remeyince(Datron, Genesis, Creative) belki internette =
bulabilirim diyerek tekrar linux forumlar=FDna dald=FDm ve g=F6rd=FCmki =
bir=E7ok ki=FEi ayn=FD dertten muzdarip =E7=F6z=FCm ise yok en az=FDndan =
basit bir kullan=FDc=FD i=E7in...

        Hala =FEu windowstan kurtulmak ve linuxa ge=E7mek istiyorum ancak =
kafamdaki sorulara yan=FDt almam laz=FDm yard=FDmc=FD olursan=FDz =
sevinirim...

        Linux'u ,en az=FDndan windowsun bize vaadetti=F0i uygulamalar=FD =
kullanabilecek kadar, kullanmak i=E7in programlama bilgisi yada benzeri =
teknik yaz=FDl=FDm bilgisine sahip olmam=FDz gerekirmi.... Ben windowsun =
ayr=FDnt=FDlar=FDn=FD sorunlar=FDn neden kaynakland=FD=F0=FDn=FD elime =
gecen yaz=FDlardan baskalar=FDn=FDn sorunlar=FDna sunulan =E7=F6z=FCmlerden=
 =F6grendim ayn=FD =FEekilde linuxu'da =F6=F0renebilirmiyim...

        Bilgisayarla ilgili hi=E7bir e=F0itim almam=FD=FE birisi olarak =
linux bana windowsun verdi=F0i her=FEeyi verebilecekmi... Linuxun dosya =
yap=FDs=FDna al=FD=FEmak ve anlamak sadece linux'u kurcalamakla m=FCmk=FCn =
olurmu....

Asl=FDnda benim i=E7in en =F6nemli sorun =FEu an linux =FCzerinden =
internete ba=F0lanabilmem yani modemimi tan=FDtabilmem... Yeni bir modem =
almay=FD d=FC=FE=FCn=FCyorum hangi modemi almal=FDy=FDm ve hangi =
da=F0=FDt=FDm=FD kullanmal=FDy=FDm bu modemi sorunsu=FDz =E7al=FD=FEt=FDrma=
k i=E7in... Bundan sonras=FDn=FD okuyarak =F6=F0renebilirim en az=FDndan =
doyuma ula=FEacak kadar... Linux ile ilgili e-kitap nerelerden bulabilirim =
her=FEeyi s=FDf=FDrdan anlatan linux diye bir i=FEletim sistemini =
oldu=F0unu bilmeyen birinin bile ba=FElang=FD=E7 yapabilece=F0i kadar =
a=E7=FDk yaz=FDlm=FD=FE e-kitaplar... Hatta d=FD=FEar=FDdan bile sat=FDn =
alabilirim ama malum fiyatlar biraz u=E7uk oluyor...
        En =E7ok ihtiyac=FDm olan =FEey ise destek alabilece=F0im =
arkada=FElar... Zaten grubada bundan kat=FDld=FDm ama =E7evremde y=FCzy=FCz=
e bilgi alabilece=F0im kimsenin olmamas=FD ise en b=FCy=FCk engel !!!

        Biraz uzun oldu ama kusura bakmay=FDn ve ya=F0mur gibi sorulara =
haz=FDrl=FDkl=FD olun =E7=FCnk=FC ben biraz fazlaca merakl=FDy=FDm...

Herkese =FEimdiden te=FEekk=FCrler........

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin