[linux-baslangic] Re: Linux makinadaki scripti uzaktan calistirmak??

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Mon 10 May 2004 - 16:38:00 EEST

Selamlar..

Tekrar ederim bilcumle herkese, demokrasilerde careler tukenmez ve Linux
yeterince demokratik bir ortamdir.

SMB uzerinde bir yazici tanimlayin. "print command" icinde sizin
sunucuyu yedekleyecek scripti iceren dosyayi yazin. Windows'tan bu
yaziciya yazdirdiginizda script calisir ve mesele halledilir. Hatta,
mesela, yaziciya "backup table fesmekan" gibi komutlar su bu bile
yollarsiniz. Diger yandan NTLM vs. uzerinden dogrulama isini filan da
halletmis olursunuz..

Hos, bu isin cozumu bu degildir dogrudan ama, bu is icin uretilen
cozumlerin kisirligini gorunce biraz evhamlandim birden.

Linux ile sinirlariniz hayalleriniz kadardir. Genis dusunun, genis
yasayin, pencerelere hapsolmayin.

Ama, bu isin makul yolu, Delphi icinde SSH client library'leri kullanmak
olacaktir. wodSSH gibi seyler var ama pahali. PuTTY kodunu alip basitce
bir kutuphane'ye cevirmek iyi olur.

Standart rlogin auth mekanizmasi (rhosts) vs. yeterli degildir. Oysaki
SSH ile bunu kolayca halledersiniz, hem interactive, hem de hostkey vs.
yontemleri faydali olacaktir..

Saygi ve sevgiler..

> Merhaba,

> Cron kullansanız?

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin