[linux-baslangic] Hangisi nasil yani

From: Huseyin Mercan (huseyinmercan@palmet.com)
Date: Mon 10 May 2004 - 15:59:00 EEST

Merhabalar.

Ben 1 yildan beri merakli ama yeni kullanici bir penguenciyim. En son
mandrake 10 ve red hat 9'u kurdum. Cift Ethernet karti ile kablo neti
dagitmaya calistim. Mandrakede basarisiz oldum. Sanirim Ip tables icin
gerekli nati giremedim. Sonra squidi karistirdim. =DDs iyice bulandi.
Sonra redhat icin ugrastim, sansima =DDngilizce bir sitede bir nat =
buldum
ve /etc/rc.d/rclocal icinde en sona bu nati ekledim. Oldu. Bunu 3 saat
uyku ile odullendirdim. Ama takdir edersiniz ki cehaletim hat safada.
Diger Linux surumlarini de karistirip yogunlasmak istedigim linuxu
secmek istiyorum. Ama iste o komik soru. Hangi dosyalari indirmeliyim?
CD'ye yazacagim dosyalar hangileri? Boot CD olabilecek mi? Linux'taki
yukleme paketlerinin uzantilari ne? Son olarak da Windows daki gibi ag
komsularim gibi bir yer var mi. Yani tikladigimda xwindow da diger
bilgisayarlari nasil gorebilirim. Dosyalari nasil paylasima acabilirim.
Eger bu konularda biraz daha ilgili olabilirsem calistigim sirketi
binlerce dolar odemekten kurtarabilirim. Open Office icin cok calistim
ama sonuclarini aliyorum 5 kullanicim openoffice kullaniyor bile.
Uzattigim icin kusura bakmayin 21 yasinda ve bilgiye acim :). Lutfen
bilenler bilgilerini esirgemesin. Tesekkurler. (calistigim sirket 80
bilgisayarli, bir diger ilgilendigim ve internet paylastirmaya
calistigim yerde ise 18 bilgisayar var)

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin