[linux-baslangic] Re: console cozunurlugunun degistirilmesi

From: Volkan YAZICI (yazicivo@itu.edu.tr)
Date: Sun 09 May 2004 - 23:23:52 EEST

On Sun, May 09, 2004 at 11:06:27PM +0300, Ozan Enginoglu wrote:
> siz sanirim slackware i X siz kullaniyorsunuz...
yo, bilakis; blackbox+netscape4.6+sylpheed ile islerim biraz uzun surse de
gerceklesiyordu.

> cunku ben fedora da X
> de iken KDE system guard dan aldigim veriler su sekilde sizinle
> paylasmak isterim... Memory: 246484 KB used, 8700 KB free bu sizce buyuk
> bir orantisizlik degil mi?

kde'nin ununden pek haberiniz yok sanirim (bur bir flame degildir, lutfen
mumkunse burayi quote edip cevap yazmayalim, yalnizca sahsi gorusum ve
duyduklarim) kendisi RAM canavari olarak taninir. simdiye kadar hic kde
kullanmadigim icin size bu konuda bir sey diyemeyecegim.

ama kaynak kullanimindan gordugum kadari ile donanimsal degil yazilimsal
bir problem var ortada. 256mb rd ram ile calismayan bir linux yazilimi varsa
o linux icin olmaktan cikmistir artik, bare o yazilim kendini linux
felsefesinden soyutlasin da asil bu ise gonul verenlere ayip olmasin. :P
isin sakasinin disinda, diyecegim su ki kde ayarlariniz kontrol edip bir kac
optimizasyon dokumani indirdikten sonra eger mumkunse bir kac da patch falan
edinmeniz yonunde olacak. cunku 256mb rd ram ile kde'nin low mem hatasini
almaniz sasirtici.

> ornegin mozillanin acilmasi bile 7-8 saniye
> suruyor bu sizde ne sekilde? fedora da bazi yavaslamalar gordugum icin
> zaten loglara bakma ihtiyaci duydum. eger gecerli bir cozum yolu
> biliyorsaniz cok faydali olur. saolun

sisteminizdeki gereksiz servislerin kapali oldugundan emin misiniz? bence
sizin yazilimlara kaynak dagitmaktan bir sorununuz var gibi gozukuyor.
ps aux ciktisi ve bir kac /etc/inittab editlemesi ile bence sistemde bayagi
bir performans artisi saglayabilirsiniz.

mozilla'ya gelince, mozilla'yi eger sadece tarayici olarak kullanacaksaniz
tavsiyem firefox'u kurmaniz yonunde olacak.

P.S. hala tatmin etmediyse su an kendi kaynak kullanimim ve calisan
servislerden sizi haberdar edeyim:

o. mod_python gomulu, uzerinde bir cok cpu canavari python script'inin
calismakta oldugu bir apache web server
o. postgresql 7.4.2
o. xfree 4.3.3
o. *box surum bilmem kac pencere yoneticisi
o. gaim, mozilla, dcgui_qt, xmms, mplayer, 7-8 tane aterm

knt (~/media/done) [572:0]$ free
total used free shared buffers cached
Mem: 256208 250564 5644 0 25592 97136
 -/+ buffers/cache: 127836 128372
Swap: 506036 42736 463300

(islemci kullanimi %5-20 arasi seyiriyor (o da izledigim klipten dolayi ;))

sistem 256mb sd ram, pIII550, (knt gururla sunar) i686 icin optimize edilmis
bir crux linux (http://www.crux.nu/)

iyi calismalar

linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin