[linux-baslangic] Re: virus

From: ZEKI CATAV (zcatav@isnet.net.tr)
Date: Wed 05 May 2004 - 10:38:38 EEST

03-05-2004 Pazartesi günü saat 21:36 sularında, orkun unalan dedi ki:
> bitdefender ile taratiyorum. dosyalari tariyor, karsisina clean falan
> yaziyor. Fakat en sonunda bilgisayar temiz, hic bir virüs bulunmadi gibi bir
> uyari vermiyor . Scanner ile tarattik mi yeterli mi ? yoksa baska bir araci
> mi kullanmaliyim ?
Eğer isterseniz Insert' de aynı yöntemle kullanabilirsiniz. Böylece
Clamav ilede taramış olursunuz. Veya knx-installer ile bitdefender veya
knoppixi HD'ye kurup ona "apt-get install clamav" deyip clamav içeren
bir knoppix sürümü elde edebilirsiniz.
Defender konfigürasyonda virüs bulursa ne yapacağı belirtilen yöntemle,
clamav ise komut satırından ne yapacağı söylenerek kullanılabilir.
Birden fazla antivirus ile sistemi kontrol etmek daima daha güvenlidir,
ancak birden fazla program aynı anda deamon olarak (guard olarak
hafızada aktif) çalışmamalı.

--
Zeki Çatav
mailto:zcatav@isnet.net.tr

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part