[linux-baslangic] Re: gcc ile hafiza tasmasi

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Wed 05 May 2004 - 06:48:29 EEST

Volkan> merhaba,
Volkan> gecenin bir saati seytanin durtmesi uzerine dcgui2'yi kurayim bakalim
Volkan> dedim. required listesindeki dctc'yi sorunsuz derleyip kurmayi basardim. sira
Volkan> dcgui2'ye gelmisti. configure islemi sorunsuz gerceklesti fakat her sey
Volkan> derlenme esnasinda koptu.

Acizane bir girdi yapabilir miyim?

1. Eger ctrl+c dediginizde RAM/swap kullanimi dusmemis olsaydi sanirim buna hafiza
tasmasi denebilirdi. Yani ilgili process sistemden aldigi memory'i iade etmeseydi...
Yaniliyorsam lutfen duzeltin...

Sizin durumunuzda abarti bir ram kullanimi sozkonusu. Bunun terminolojisi ne
bilemiyorum tabi.

gcc'nin bir bug'i olabilir. Yani derleme esnasinda bir yerde etmemesi gereken miktarda
ram allocate ediyor, tabi duzgun biraktigi icin tasma sozkonusu degil...

bilmiyorum, eger varsa configure parametreleri ile oynayip minik farklarla derlemeyi
deneyebilirsiniz.

2: linuxun memory yonetimi gayet basarilidir. yani ctrl+c dediginizde (yine ustalar
duzeltsin) ilgili process kendi allocate ettigi yerleri iyi temizlememis olsa bile init
process'i bu isi yapip sistemi process baslamadan onceki haline geri getiriyor.

linuxta sanmiyorum ki bitmis bir process hala ram kullanmaya devam etsin.
belki swap'teki bazi sayfalar aninda tekrar ram'e alinmazlar yogun kullanim
sonrasinda, gerektiginde alinirlar, o olabilir... Bu da free dediginizde ram bos ama
swapde bir miktar kullanimda gorulebilir.

Saygilar.
Umut Demirhan

dangerous content, and is believed to be clean.