[linux-baslangic] Re: vi ile 115 satirin basina '#' eklemek

From: Volkan YAZICI (yazicivo@itu.edu.tr)
Date: Tue 04 May 2004 - 16:37:40 EEST

        merhaba,
        (insanin bos zamani olunca...) cogu linux editorunde ortak kaliplar vardir.
ornek vermek gerekirse: regex'ler (sozcuk arama ve degistirme islemlerinde
vazgecilmez pattern ayiklama kurallari), vim/vi/less/more ve daha adini
bilmedigim bir cok konsol editorunde '/' tusu ile (regex'li) pattern
aratabilirsiniz.

        yani gelecegim nokta su: regex (regular expressions / duzenli ifadeler)
hakkinda ufak bir dokumantasyonu bir kere hatim ettikten sonra, bir daha
hicbir editorun find/replace menusu karsinizda duramaz.

        bizim verdigimiz vim komutunda basta yer alan % karakteri ise bunu sadece
cursor'un o anki satirinda degil de, tum dokuman da uygula anlamina geliyor.
(bu bildigim kadari ile bir regex standardi degil, vim gibi editorlere ozel)

        bunun disinda diyelim ki :%s/^/^/g ifadesi ile dokumanin tum satirlarinin
basina # karakteri koydunuz. peki ya ben sadece 300 ve 331. satirlar arasina
bu karakter konsun istiyorsam? bunun cok yuksek ihtimalle `vim'ce bir cozumu
vardir (bir kac komut ile) ama genel olarak soruna tum editorler acisindan
bakacak olursak: cogu editorde diktortgen seklinde yazi secebiliyoruz.
vim'de de benzer sekilde 1'den 299.'u satira kadar ilk karakterlerin hepsini
secip silebiliriz. ardindan 332.'den dosyanin sonuna kadar olan tum
satirlari da temizledikten sonra problemimiz cozulmus olur.

        (umarim birilerinin isine yaramistir bu yazdiklarim)
        iyi calismalar

On Tue, May 04, 2004 at 04:09:26PM +0400, SULEYMAN AYDIN wrote:
> Bir dokumanin ve 115 adet satirin hepsinin basina "#" eklemem gerekiyor.
> Hangi komutu vermek gerekiyor? Yardimci olursaniz sevinirim..

linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin