[linux-baslangic] Re: [linux-baslangic] Kablonet ve ethernet hakkinda

---------

From: php@kakalak.org
Date: Sat 27 Mar 2004 - 02:34:01 EST

    > mandrake linux 10.0 dagitimini kurdum.
    > makinede bulunan 3 ethernet kartini da tanidi(1i onboard gigabit lan,2si
    > pci farkli markalarda)
    > kablo modem ise ethernet uzerinden onboard gigabit lan karta bagli...

    route ayarlarinizi kontrol etmeniz gerekebilir.
    mandrakede bu nerede ve nasil yapilir bilmiyorum
    ama route komutunu verdiginizde standart ciktiyi
    gorebilirsiniz.

    tek ethernet karti oldugunda dhcp ile ip alip bunu
    default gateway haline getiriyor. ancak ornegin ben
    notebook uzerinde slackware kullaniyor ve sik sik
    yer degistiriyorum, dhcp almasina ragmen elle
    route vermem gerekebiliyor.

    slackware ile ilgili sorun ACPI kaynakli olabilir.
    isterseniz biostan pek cok seyi tek tek iptal ederek
    deneyin. takilmayi astiginiz yer sorun cikaran yer
    olacaktir.

    saygilar.
    umut

    dangerous content, and is believed to be clean.