[linux-baslangic] Re: sql sorgulama ?

---------

From: temiz (temiz@deprem.gov.tr)
Date: Fri 26 Mar 2004 - 08:15:01 EST

    Gurkan Aslan wrote:

> [...]
    ilginiz icin tesekkur ederim

    >like operatorunu deneyebilirsiniz...
    >select * from a where a.koy like "tahtali%" yaptiginiz zaman tahtali ile
    >baslayanlari listeler...

    iyi de
    like dan sonra string yerine tablo sutunu vermem gerekiyor.
    tahtali gibi binlerce koy vardir herhalde

    >sizin ornek ise cok komplex oldugu icin bir ayiklama islemine
    >ihtiyaciniz olacak... Yani ilgili sorgudaki b.koy dediginiz kismin ornek
    >olarak ilk uc harfini alip (joiner table olarak) onlara gore like ile
    >islem yaptirmaniz gerekiyor v.s.... Isin veritabani tarafi disinda da
    >kod yazmaniz gerekecek

    sikintim like in sag tarafina bir sekilde sutun ismi yazamamak.

    >En onemlisi: Bu olay size soyle bir tecrube kazandirmis olmali: Iliskili
    >tablolar kullanicinin eline birakilmaz, dolayisiyla isim alanlarindan
    >tablo iliskileri olusturulmaz... Bu tip olaylar icin Primary key ve Auto
    >Increment olarak tanimlayacaginiz numerik alanlari kullanmaniz
    >yarariniza olacaktir...

    cok haklisiniz. Ancak veri tabanlari ayri kurumlarda hazirlanmis.
    sadece koy isimleri - kismen - ortak. Ben sadece birlestirmeye calisiyorum